Relaxační skupina

Umění správně relaxovat je cenné

Umění správně relaxovat je cenné

Čtyři setkání s hlavním zaměřením na praktický nácvik relaxačních technik a technik zvládání stresu, nácvik autogenního tréninku.

Relaxace vedená jakýmkoli způsobem, je velmi praktický postup, který přináší změnu či úlevu již v průběhu prvních pokusů.  Některé techniky je velmi snadné aplikovat v jakékoli životní situaci. Nácvik uvolňování v klidu i pohybu a s tím spojené zvýšené uvědomování těla dokáže velmi rychle změnit naše prožívání a „přeladit“ nás tak, abychom nepřenášeli napětí z náročných situací do zbytku svého života.  Pomáhá nám připravovat se na obtížné situace a soustředit svou energii na podstatné činnosti.

Začátečníci: skupina určená pro všechny, kdo mají zájem naučit se správně relaxovat. Žádné předchozí zkušenosti ani znalosti nejsou nutné.

Pokročilí: skupina určena pro všechny absolventy Relaxační skupiny 1. V rámci dvou 1,5 hodinových setkání si zopakujeme a ještě více zafixujeme jednotlivé fáze, které byly trénovány na skupině I. Zároveň zapojíme i prvky aktivní imaginace, které jsou součástí další úrovně této relaxační metody.

SkupinaTermínyCenaOnline registrace
Začátečníci 17.2, 14.2, 21.2, 28.2.2018., středa 18:30 - 20:001 000 Kčpřihlášení online zde
Začátečníci 24.4, 11.4, 18.4, 25.4.2018, středa 18:40 - 20:101 000 Kčpřihlášení online zde
 

Určeno jako podpůrná a v některých případech jako základní terapie pro tyto druhy obtíží: 

  • bolesti hlavy, vysoký krevní tlak, nespavost, zvládání bolesti, srdeční a oběhové potíže, deprese, emoční nerovnováha, úzkostné stavy, posttraumatické stavy, a další
  • dalším užitkem relaxace je i zvýšený pocit životní spokojenost a podpora imunitního systému, zvýšení celkové vitality a výkonu

Relaxace – nácvik autogenního tréninku:

Potřebujete rychle zrelaxovat, zklidnit se? Nácvik autogenní relaxace vám to umožní. Principem je stav vnitřního duševního soustředění při maximálním tělesném uvolnění, k němuž dochází cestou autosugesce. Cvičící se koncentruje na určité myšlenky a představy, které ovlivňují jeho psychiku a organismus. Podmínkou je odpoutání se od vnějších vlivů. Nejdříve si řekneme, jak vše funguje a potom budeme nacvičovat. Projdete si několika fázemi:

  • pocit tíže
  • pocit tepla
  • regulace srdce
  • úprava dechu
  • regulace břišních orgánů
  • pocit chladu na čele

V dalších fázích zkusíme řízenou a pasivní imaginaci.

 

Jaké jsou účinky autogenního tréninku?

Autogenní trénink zvyšuje schopnost soustředění, zlepšuje kvalitu spánku, pomáhá při léčbě některých poruch (např. vysoký krevní tlak, oslabený imunitní systém), navozuje pocit uvolnění, regeneruje organismus, ve vyšších stupních ho lze využít na zbavení některých zlozvyků (např. kouření, obezita), při dlouhodobém cviční zlepšuje kvalitu života a duševní vyrovnanost. A co navíc – relaxační cvičení budete schopni realizovat po těchto setkáních sami!

 

Komentáře nejsou povoleny.